I Sponsormatic´s Hall of Fame forefindes en personlighed og en række særlige bedrifter/triumfer, som altid vil være en del af Sponsormatic`s spændende historie.
Tidligere direktør og kollega, Henning Winther
Henning Winther stod fadder til danske annoncører f.eks Toms Guldbarer til Tv-transmitterede engelske tipskampe tilbage i 1970 érne. Det var nytænkende dengang – og Danmarks Radio modarbejdede dette initiativ. I 1970érne blev reklameskiltene produceret lokalt og oftest håndmalet. I Sponsormatic tiden var Henning Winther en højt værdsat kollega – en teamspiller udover det sædvanlige og fungerede bedst under pres – og fik altid i sidste øjeblik solgt sine reklamerettigheder. Henning Winther fik aldrig den anerkendelse han fortjente og derfor disse ord fra hans gode kollega og nære ven – You never walk alone !
Begivenheder
1999-2004
SPONSORMATIC var landets førende aktør indenfor salg, leasing og leje af rullebande systemer i både fodbold og håndbold. Indførelsen af rullebande systemer revolutionerede sponsor/TV-eksponerings koncepterne og indtjeningen for mange klubber i Superligaen og Håndbold ligaen.
Billeder fra MCH Arena i forbindelse med stadion indvielsen.
2005
I 2005 introducerede SPONSORMATIC brug af LED bande systemer. Anledningen var FC Barcelona`s besøg hos AGF, hvor der blev spillede 2 venskabskampe. FC Barcelona kom igen i 2006, og en yderligere venskabskamp mod AGF.
2007
Sæsonpremiere TOMS Ligaen – TV-kamp Frederikshavn Fox vs Slagelse DT i Arena Nord.
I januar 2007 VM i Herre håndbold, Hamburg.
Sponsormatic solgte først bukse sponsoratet på det Islandske landshold til Herbalife og dagen efter trøje og bukse sponsoratet til det Polske landshold. Her ses polakkernes spillesæt påtrykt.
BWIN på front og på buks og Liqui Moly, på ryg.
VM-finalen mellem Tyskland og Polen blev set af mere end 20,4 mio. tv-seer, hvilket var rekord.
SPONSORMATIC har igennem en årrække været førende udbyder af TV-eksponering til Champions League i herre og kvinde håndbold. Her ses gruppespil kampen HC Kometal vs Slagelse DT i ”Helvedes forgård, Kometal, Skjope. Markedonien 2007.
Slagelse Dream Team anført af legendariske Anja Andersen vinder af Champions League 2007.
Juni 2007
UEFA kvalifikation til EM 2008
SPONSORMATIC solgte danske reklamerettighed til svensk klient i forbindelse med arvefjende opgøret Danmark vs Sverige i Parken,2007. Danmark kommer hurtigt bagud med 0-3 og kampen ender med resultat 3-4 til Sverige. Danmark blev senere taberdømt 0-3 pga. “baneløberen” og trusler mod dommeren.
Den 17. November 2007. Nordirland vs Danmark på Windsor Park i øsende regnvejr. Danmark taber 3-1 og her var meget stille i DBU-flyvet hjem mod København.
2008
SPONSORMATIC bistår det Norske Håndbold Forbund med salg af TV-bande under EM for herre håndbold i Norge.
SPONSORMATIC blev officielt udpeget af Sportfive – med ret til salg af Champions League. Sponsormatic´s udenlandske praktikant Konrad Böhner, formår at sælge 2 pakker til hhv. Danfoss og KIA Motors, og alle er således tilstede, da danske G.O.G. slår FC Barcelona i Champions League i mellemrunden i 2008
Superliga – Comprehensive Perimeter Rights
SPONSORMATIC indgik som det første Sport & Marketing bureau en aftale med Lyngby Boldklub om køb af ”Comprehensive Perimeter Rights” og salg af hovedsponsoratet til Herbalife.
SPONSORMATIC erhvervede rettighederne til salg af Lyngby boldklubs udebane trøjer, hvilket medførte aktivering af hovedsponsoratet på diverse udebaner og skabte det største salg af udebanetrøjer målt på klubben størrelse og sammenlignet med de øvrige klubber i Danmark.
Her ses en række Herbalife forhandlere til udebane arrangement i forbindelse med AGF vs Lyngby BK (2007)
Som den første klubaftale i sæsonen 2007/2008 anvendte SPONSORMATIC elektroniske LED bande- systemer. Foto: Lyngby vs FC København i DBU Landspokal semi-finale 2007.